Wybory prezydenckie 2025
Informacje dotyczące Wyborów Prezydenckich zarządzone na dzień 18 maja 2025 r.
Aktualne informacje dotyczące wyborów można sprawdzić na stronie Biuletynu Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Jordanowa pod adresem: https://bip.malopolska.pl/umjordanow,m,452228,prezydenckie-2025.html
- Szczegóły
INFORMACJA
Komisarza Wyborczego w Nowym Sączu II
z dnia 22 kwietnia 2025 r.
Na podstawie art. 182 § 7 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2025 r. poz. 365), w celu powołania w mieście Jordanów obwodowych komisji wyborczych w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 18 maja 2025 r., Komisarz Wyborczy w Nowym Sączu II informuje, co następuje:
§ 1
W dniu 25 kwietnia 2025 r. o godz. 13:30 w siedzibie Urzędu Miasta Jordanowa odbędzie się losowanie, o którym mowa w art. 182 § 7 pkt 2 Kodeksu wyborczego, w niżej wymienionej komisji wyborczej:
- Nr 4.
§ 2
Nieobecność pełnomocników wyborczych nie wstrzymuje przeprowadzenia losowania.
Komisarz Wyborczy w Nowym Sączu II
Piotr Borkowski
- Szczegóły
OBWIESZCZENIE
Burmistrza Miasta Jordanowa
z dnia 18 kwietnia 2025 roku
Na podstawie art. 16 § 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2025 r. poz. 365) Burmistrz Miasta Jordanowa podaje do wiadomości wyborców informację o numerach oraz granicach obwodów głosowania, wyznaczonych siedzibach obwodowych komisji wyborczych oraz możliwości głosowania korespondencyjnego i przez pełnomocnika w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 18 maja 2025 r.:
Nr obwodu głosowania |
Granice obwodu głosowania |
Siedziba obwodowej komisji wyborczej |
1 |
Jordanów: ul. 3 Maja, Mickiewicza, Babiogórska, Batalionów Chłopskich, Borowikowa, Lawendowa, Przykiec, Skotnica, Słoneczna, Przemysłowa, Rapaczówka, Spacerowa, Spółdzielcza, Świętej Anny, Dziechciarza, Zacisze, Zagrody |
Szkoła Podstawowa, ul. Kolejowa 7, 34-240 Jordanów |
2 |
Jordanów: ul. Piłsudskiego, Zakopiańska, Hajdówka, Malejowska, Nad Skawą |
Szkoła Podstawowa, ul. Kolejowa 7, 34-240 Jordanów |
3 |
Jordanów: ul. Konopnickiej, Kopernika, Krasińskiego, Spytka Jordana, Generała Maczka, Komunalna, Leśna, Sosnowa, Szyszkowa, Widokowa, Osiedle Wrzosy |
Szkoła Podstawowa, ul. Konopnickiej 2, 34-240 Jordanów Lokal dostosowany do potrzeb wyborców niepełnosprawnych |
4 |
Jordanów: ul. Banacha, Kolejowa, Jana Pawła II, Różana, Rynek, Słowackiego, Bł. Księdza Dańkowskiego |
Szkoła Podstawowa, ul. Kolejowa 7, 34-240 Jordanów
|
Głosować korespondencyjnie mogą wyborcy:
1) którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, lub
2) posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:
a) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 i niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. о emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
b) niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy wymienionej w pkt 2 lit. a,
c) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy wymienionej w pkt 2 lit. a,
d) o zaliczeniu do I grupy inwalidów,
e) o zaliczeniu do II grupy inwalidów,
a także osoby о stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny.
Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien zostać zgłoszony do Komisarza Wyborczego w Nowym Sączu II najpóźniej do dnia 5 maja 2025 r.
Głosować przez pełnomocnika mogą wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat lub posiadający orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w tym także wyborcy posiadający orzeczenie organu rentowego o:
1) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 i niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. о emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
2) niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 13 ust. 5 ustawy wymienionej w pkt 1,
3) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy wymienionej w pkt 1,
4) o zaliczeniu do I grupy inwalidów,
5) o zaliczeniu do II grupy inwalidów,
a także osoby о stałej albo długotrwałej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym, którym przysługuje zasiłek pielęgnacyjny.
Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa powinien zostać złożony do Burmistrza Miasta Jordanowa najpóźniej do dnia 9 maja 2025 r.
Głosowanie w lokalach wyborczych odbywać się będzie w dniu 18 maja 2025 r. od godz. 700 do godz. 2100.
Burmistrz Miasta Jordanowa
Andrzej MALCZEWSKI
- Szczegóły
Zgodnie z art. 114 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 roku - Kodeks wyborczy (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.2408 ze zm.) informuję, że na terenie Miasta Jordanowa wyznaczono trzy tablice ogłoszeń przeznaczone na bezpłatne umieszczanie urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów komitetów wyborczych. Dwie znajdują się w Rynku oraz jedna na Osiedlu Wrzosy.
BURMISTRZ MIASTA
Andrzej MALCZEWSKI
Jordanów, dnia 15 stycznia 2025 r.
- Szczegóły
POSTANOWIENIE
MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
z dnia 15 stycznia 2025 r.
w sprawie zarządzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
Na podstawie art. 128 ust. 2 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. oraz art. 289 § 1 i art. 290 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408 oraz z 2024 r. poz. 721, 1572 i 1907)
stanowi się, co następuje:
§ 1. Zarządzam wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 2. Datę wyborów wyznaczam na niedzielę dnia 18 maja 2025 r.
§ 3. Dni, w których upływają terminy wykonania czynności wyborczych, określa kalendarz wyborczy, stanowiący załącznik
do niniejszego postanowienia.
§ 4. Postanowienie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Marszałek Sejmu: S. Hołownia